tisdag 11 februari 2014

Spendrup köpte EMU-röster med billig öl


I EMU-kampanjen 2003 ordnade Jens Spendrup krogmöten, bland annat i Lund, där han försökte få folk att rösta ja genom att sälja öl "till Euro-priser".

En del ledarskribenter försöker nu bortförklara Spendrups uttalade kvinnoförakt. Bland annat menar Heidi Avellan, Sydsvenskan, på sin blogg att Spendrup under intervjun var så engagerad i att försvara vinstdriven välfärd att han inte tänkte på vad han sa om kvinnors kompetens. 

Men Jens Spendrup är inte bara en direktör med dåligt omdöme, han är en politisk flåbuse som försöker köpa folks röster med billig sprit. Han passar med andra ord utmärkt som ordförande för Svenskt Näringsliv, den svenska tokhögerns främsta kampanjorganisation.

Sveriges företagare skulle onekligen behöva en mer sansad intresseförening för att bli tagna på allvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar